Dag 5

Vad är kärlek

Alla tolkar kärlek på olika sätt
Det kan vara kärlek till sin pojkvän/flickvän , till sin mamma eller till sin bästa kompis , eller kanske till ett djur .
Aa till typ vad som helst .
Jag tycker själv personligen att kärlek till en pojkvän då i mitt fall är den bästa sorten ,
Man känner att man har någon vid sin sida , vad som än händer , det är någon man kan lita på och aldrig vill förlora . Man känner sig trygg med varandra , man blir avundsjuk för minsta lilla , det är de bästa tecknen jag kan komma på till att man vet att man är kär .
Kärlek till en vän är annorlunda , där måste man kunna lita på varandra , man snackar inte skit om varandra , man klagar inte på varandra . Man ska ha kul tillsammans , man behöver absolut inte ha samma intressen , men man hänger ändå med den andra på det som den tycker är kul , för att visa att man älskar den.
Kärlek till en förälder är väldigt komplicerad , man säger ofta : nej jag älskar inte mamma / pappa . Men innerst inne gör alla det . Det vet jag själv med egen erfarenhet . Man vill bara inte visa det , och föräldrar kan göra saker som man aldrig kan förlåta dom för , men man har ändå alltid ett band till dom , så är det inte med pojkvän/flickvän och kompis . Tänk på det !





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



»Namn: Rebeccah
ȁlder: 15

»30 september 2010 ♥